9e mars 2014

Söndag. Jag är nöjd med denna dag. Jag har städat mitt område i huset (städdag) Sedan tog jag även S område idag eftersom hon var borta denna helg. God gärning; check. Sedan vet ni så tog jag och städade mitt rum också, skurade till och med golven. Jag har även tvättat ett lass, till och med mitt täcke och mina kuddar. Så fräsch är jag denna dag. Massage har jag även fått. Vi har en skitbra massös, och idag tog hon i för fulla muggar! Satan i gatan vad ont det gjorde. Jag är väldigt stel osv på ena skuldran och upp emot nacken så hon körde på där idag och sa att jag skulle stretcha och tänka på hur jag sitter. Sedan om jag inte får allt för ont nu så ska hon köra lika hårt nästa vecka, för det går ju att massera bort. Jag har även gått en promenad, är tacksam för att det varit sol både lördag och nu idag. Plus att det inte blåste så mycket idag (igår var det typ storm), så det var rakt varmt. Fick april känsla! Farmen har vi självklart sett nu ikväll, och snn news. Ja, vi har våra program. Nu ser tjejerna på Annica Bengtsson filmen men jag har tyvärr sett den så nu gick jag in på mitt rum. Såg ändå en timme bara för att det är mysigt när vi ser film sådär. Japp, ny vecka imorgon då; kriminalitetsvecka. Får väl se hur det blir men vi har fått en del uppgifter som jag gjorde nu ikväll, också blir det redovisning på det och tema grupp liksom. Jag är ju inte så kriminell av mig, om man säger så, men kan nog bli intressant ändå. Hoppas det i alla fall. Nej nu ska jag sett ett avsnitt av califoniacation (bra serie btw) och sen försöka sova. Jag hoppas att ni mår bra.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Isbitar, droppande vatten, kyla och mörker.
Tankar som sakta gnager sönder dig.
Dina andetag är tunga och du vet inte hur mycket längre du orkar.
Allting flyter samman, du hittar ingen väg ut.
Ett ljus tänds, men slocknar lika snabbt.
Du skakar, men du är inte rädd.
Hoppet finns kvar; morgondagen kan bli en ljus dag.
Joli 2009-03-09
 
 
Kram Joli.

8e mars 2014

Helo. Lördag. Storvik. Sol. Blåsigt. Rastlös. Trött. Allmänt less på allt. Gjort ingenting. Ser dock fram emot mys kväll med mello och Irene Huss film. MEN, jag vill och behöver något annat, något mer,att se fram emot känner jag idag... " Ta mig till kärlek, ta mig till dans, ge mig något som tar mig någonstans" -H.H
 
Håkan Hellström varje dag. Han hjälper mig den karln. Jag är dock lite svulten på killfronten just nu känner jag. Den ända glimt till någon av det andra könet som vi får här är då vi åker på Na möten på torsdagar. Inget att hänga i julgranen där dock, och så var det med den saken! Hum, dregla till bilder på Jacks i sons of anarchy, det är vad jag får ta i nuläget helt enkelt. Nej tacka vet jag att glida solo, free as a bird
.- "Why beeing lonely is sometimes superawsome" -JD. 
 
Nu ska jag sätta mig i soffan, och där ska jag sitta tills jag går och lägger mig i min säng. Ny dag imorn! Ska bli sol då med så det är ju riktigt skönt. Jag hoppas att ni mår bra familj, saknar och tänker på er.
 
Kram Joli.
 
Oh my, Jag är så het så het, kan ingen svalka mig! Det säger nog Charlie ofta.

2a mars 2014

Hej! Det är söndag och jag känner mig glad. Glad för att vi är ett så mysigt och tajt gäng här och för att bästa G jobbar i helg. Glad för att vi fick åka ut en sväng till Valbo. Jag köpte en munktröja, döskalle leggings och ett långt blått linne. Nöjd. Sedan nu när vi kom hem hade en tjej som är här på återbesök tills nästa onsdag, gjort en kalas god hallonpaj. Hon, återbesökstjejen, har gett oss feedback liksom, på att det verkligen fungerar. Hon sa tex att sorg bearbetningen gav henne jättemycket och att hon kunnat släppa mycket saker tack vare det. Känns skönt att höra. Nu blir det inte så mycket mer idag. Jag och P ska göra middag, det blir sallad med tonfisk, räkor och skinka (för de som inte tycker att kött är mord!) haha...
 
Gårdagen var även den bra. Jag åkte till byn och G sa att mig att plocka mega godis påsen, sen köpte hon även chips och dricka åt oss och bjöd. Jag fick massage, var ute och promenerade och gjorde middag - kyckling och klyftpotatis med aborgine (?) och morötter. Sedan såg vi självklart mello. Jag tycker det var rätt som gick vidare; snygga Helena och skön låten bröder.
 
Nej nu knackade P på, vi ska börja med maten. Btw lyssnar just nu på Josef Johansson - Hela natten. Han var ju med i mello. Min musik detta.
 
Jag hoppas att eran helg är bra.
-------------------------------------------------------------
Vi kunde aldrig riktigt va som dom
Så vi blev samlade till slut
Vi som vek av vägen för längesen
Vi  som tog steget ut

För det fanns någonting annat
Och vissa hade varit  där
Alla följde vi nåns fotspår
Och sen möttes vi här

Så ångrar du dig
Aldrig att jag ångrar mig
Det finns inga skäl att blicka tillbaks
Ångrar du dig
Jag skulle aldrig ångra mig
Om vi vände dom nu får vi  aldrig se

Om vingarna bär
 
 
------------------------------------------------------
Kram Joli.
 
 

 


RSS 2.0