28e februari 2014

 
God fredag! För att sammanfatta veckan så skriver jag; Skratt, gemenskap, mys, tristess, promenader, "troll sysslor" redovisning fas 2, enskilt samtal med kontaktperson, sorg bearbetning på gång att verkställas.
 
Jag har mått bra denna vecka, försöker verkligen att tänka positivt angående allt som sker. Jag hade enskilt samtal med min kontaktperson i torsdags och då gick vi igenom mina negativa tankar som jag har skrivit upp sedan vi fick papper för det. Papper på negativa tankar: * Dessa tankar dök upp * I vilken situation/händelse * Vad kände jag då * Vad tänkte jag annorlunda. Jag hade bland annat skrivit att jag blev deppig när personalen tyckte att jag behöver förlängning här, att det känns som att det tar sådan tid för mig att bli starkare. Det som är bra med att skriva efter punkterna är att jag verkligen kan se när mina negativa tankar dök upp och det att jag ska försöka tänka annorlunda på en gång och skriva ner ger också mycket. Så, nu ska jag direkt skriva upp mina tankar och sen går jag och kontaktperson igenom det. Men sen sa han att jag även kan skriva ner varför en dag varit positiv, varför jag tror att jag mått bra osv. Det är också väldigt bra för mig tycker jag, ett bra sätt för att försöka tänka mer positivt och se helheten liksom. Sedan ska jag snart få börja med sorgen, jag hoppas på nästa vecka men jag får se.
 
Till nästa torsdag ska jag ha kollat skolan, när sista ansökningsdagen är. För, jag sa till kontaktperson att mitt mål är att plugga vidare och att jag kommer söka nu till hösten då. Kommer jag in så hurra, annars har jag i alla fall försökt. Sedan sa jag att det inte kommer att hålla att bo kvar i Övik för mig och då sa han ungefär; Blir det någon skillnad om jag försöker fixa lägenhet i Umeå tex nu då medan jag är här, så att det är fixat tills jag är klar, än att jag har kvar lägenheten i Övik? Han menade på att jag redan betalar dubbel hyra (här och övik) och att det inte blir någon skillnad då att betala på en lägenhet som är i Umeå istället. Jag är ju ändå inte i min lägenhet i Övik liksom. Jag vet inte. Eller, jag vet vad jag känner och det är att det vore en stor lättnad för mig att ha lägenhet i ny stad redan fixad när jag är klar här, för Övik är för mig bara en negativ klump i hela min kropp.
 
Vad tycker och tänker ni om detta? Förstår ni ens vad jag skrivit? Jag förstår nästan inte själv, krånglade till det lite...
 
Hur som helst, fredag; lätt grupp nu på morgonen, mående check och avslappning. Lunch, panta flaskor på byn och köpte lite götta för det. Nu slappa resten av dagen. Lets dance ikväll. Jag hoppas att ni får en bra och mysig helg familjen.
 
Jätte super mysigt att vi alla kunde ses förra helgen, love it! Jag behövde det. Jag behöver er.
Pusspuss och kramar Joli!
 
I tell you what I want, what I really ,really want I wanna ha ha ha haaaaaaaaaaaaaa
 
 
 
 
 


Kommentarer
Modern

Tycker också det var kul att kunna träffas alla förra helgen. Bra att du tänker framåt och planerar. Du vet ju att lägenheten kan säljas, när du väl bestämt dig och vet vart du ska flytta. Du får väl ta en vecka i taget i nuläget. Sköt om dig. Många kramar //modern

2014-03-01 @ 23:32:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0