1a Januari 2014

Idag är första dagen på det nya året. 2014 kommer bli ett bra år. Det bestämmer jag mig för just i detta nu. Jag befinner mig fortfarande i Gävle och Storvik. Tre månader till blir jag här och jag ska göra det bästa av denna tid. Även fast det vissa dagar känns riktigt ,riktigt jobbigt att vara här så måste jag försöka att se det positiva i det hela. För, det är något positivt att vara här, det kan jag säga nu. Positivt på det sätt att jag träffar nya intressanta personer som delar med sig av sitt liv, vilket får mig att dela med. Ja, jag lär mig prata inför folk, om mig själv och om annat. Djupa saker men även lättsamma saker. Positivt på det sätt att jag får stöd till att försöka tänka framåt på det som komma skall, istället för att gräva ner mig i det förflutna. Jag kommer att få ut mycket av gruppsamtal samt enskilda samtal, där jag pressas på ett bra sätt att prata om allt det som jag stängt ute så länge för att det varit för jobbigt att möta eller inse att jag faktiskt inte mår bra. Jag känner redan nu efter att jag varit här i ca en månad att jag finner kraft  i mig själv av att klara av saker som jag annars inte skulle utsätta mig för. Jag målar alltid upp bilder av det värsta när jag möter något nytt eller när jag tvingas göra saker som skrämmer mig. Men, jag ska jobba på det, jobba stenhårt och fortsätta kämpa mig igenom det som skrämmer mig. För, jag har börjat genom att komma hit till Storvik, men det är en lång väg att vandra. Tur jag har bra skor. Vem vet, en dag kanske jag springer mig igenom allt med glädje och lugn i kroppen.
 
Jag tänkte att jag ska börja skriva i denna blogg nu. Ett inlägg varje dag. Jag vill ha kvar mina tankar och känslor nedskrivet så att jag kan gå tillbaka om en månad, tre, eller om ett år och se vart jag befann mig. Väldigt bra terapi, för mig. Skriva, skriva, skriva. Kämpa, kämpa, kämpa. Jag ska inte låta mina egna tankar bli mitt fall, jag ska låta mina egna tankar bli det som får mig att flyga.
 
Jag saknar er kära familj. Men jag hoppas att vi får ett fint nytt år 2014.
 
 
Joli.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0